Zdrowe słodycze dla dzieci

15 lutego 2016 Dziecko

zdrowe słodycze dla dzieci - jakie wybrać?

Dzieci uwielbiają słodkości, desery i różnego rodzaju przekąski. Jednak rodzice widząc jak ich pociechy zajadają wszystkie te pyszności obawiają się o ich zęby, wagę, samopoczucie i w końcu z drowie. Nie bez powodu dietetycy i lekarze biją na alarm, że małe dzieci jedzą za dużo słodkich rzeczy. Coraz więcej dzieci jest też uczulonych na gluten – przez co nie mogą cieszyć się z jedzenia wszelkiego rodzaju ciast i ciasteczek. Czy istnieją zdrowe słodycze dla dzieci? Czy ich smak będzie taki sam i czy maluchy z chęcią będą po nie sięgały?

Zdrowe słodycze dla dzieci – co zamiast cukru?

Gdzie możemy dostać zdrowe słodycze? Sklep ze zdrową żywnością wydaje się pierwszym miejscem, w którym powinniśmy szukać tego typu produktów. Zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych można kupić słodycze dla dzieci, w których zamiast cukru, jako słodzika użyto innych substancji słodzących. Na popularności zyskują słodycze z ksylitolem, który jest naturalnym cukrem pozyskiwanym z kory brzozy. Jest to substancja ceniona jest za swoje właściwości. Przede wszystkim nie powoduje próchnicy, a nawet przed nią chroni. Ksylitol może być wykorzystywany również do słodzenia napojów i produkcji dżemów i do ciast. Nie poleca się go jedynie do ciast drożdżowych. Innym zdrowym zamiennikiem cukru jest stewia.

Jeżeli chcemy samodzielnie przygotować słodycze i desery dla dzieci, możemy jako substancji słodzącej użyć miodu lub syropu klonowego. Przy ich pomocy można przygotować pyszne ciasteczka owsiane lub szyszki bakaliowe. Do zdrowych słodyczy dla dzieci można dodać też odrobinę czekolady. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby była ona wysokiej jakości i z dużą zawartością kakao (czekolada gorzka).

Jak przygotować zdrowe desery dla dzieci z alergią

Coraz częściej poszukiwane są również słodycze bez glutenu, gdyż jest to dość silny alergen i coraz więcej dzieci nie toleruje go. Czy można przygotować desery i słodycze bez glutenu? Oczywiście, że tak. I jest to bardzo proste. Można na przykład przygotować pyszny pudding z kaszy jaglanej z dodatkiem owoców sezonowych lub domowych przetworów – dżemów lub konfitur. Kasza jaglana może być też wykorzystana jako składnik ciast, np. wybornej szarlotki. Jeżeli maluchy bardzo lubią jeść ciasta to doskonały deserem dla nich będą babeczki przygotowane z mąki orkiszowej lub kukurydzianej.

Jakie przekąski są zdrowe?

Do zdrowych przekąsek, które możemy dostać w każdym sklepie możemy zaliczyć przede wszystkim produkty takie jak:

  • wafle ryżowe;
  • ciasteczka korzenne;
  • chrupki kukurydziane;
  • sezamki;
  • suszone owoce;
  • bakalie.

Warto też szukać zamienników dla znanych produktów lub przygotowywać je samodzielnie w domu. W łatwy sposób można przygotować samodzielnie pastę czekoladową lub orzechową do smarowania kanapek. W tej sklepowej znajduje się ogromna ilość cukru i niekorzystnych tłuszczy. Do przygotowania domowego masła orzechowego wystarczą dobrej jakości fistaszki. Pasta jest bardzo dobra i o wiele zdrowsza od tej sklepowej. Aby urozmaicić jej smak możemy dodać odrobiny miodu i kakao.